برای بعضی کارهاواقعن بهانه لازم است. مثلا من اگر هر روز جلوی شما –خود شخصشخیص شما را می گویم!- بگیرم و همین حرفایی که اینجا می نویسم را بگویم، به سلامتعقلی من شک می کنید !
به نظر من حتیجایی مثل دانشکده هم بهانهست ! برای یاد گرفتنِ اینکه جنس مخالف هیولا نیست وفرشته نیست. بهانه ایست برای یاد گرفتنِ جورِ دیگری بودن.
اما روز دختر،از آن بهانه هایی ست که من دوستش دارم. گیریم که خیلی ها اصلا این روز را مسخرهبدانند. گیریم که بعضی ها با مناسبتش مشکل داشته باشند. گیریم که بعضی ها بگویند «فلسفهی روز دختر چیست؟ روز زن برای تکریم همسر و روز مرد برای احترام به پدر است و اینیکی هیچ معنایی ندارد».
چه حرف ها !
به قول مستورعزیزم، دخترها نیمه ی حلال دنیای ما هستند. با همه ی سادگی اعصاب خوردکن بعضی هایشان.با همه ی آب زیر کاه بودن برخی هایشان. اصلا استثناها را بی خیال! دخترها بدون شکفرزند مهربانی خدایان اند. فرزند روزهایی که روز خوب خدا بوده. که عصبانی و بدخلقنبوده. که حوصله داشته بنشیند انگشتان به این ظریفی را بکشد. جوری کهطـــــــــــــــــــــول می کشیده خلقت یکی و بعد خیره شدن خدا به مخلوقش همانا وبه تعویق افتادنِ خلقت بعدی همانا !
روزتان مبارکدختران سرزمینم، که بی هیچ تردیدی شایسته ی زندگی بهتری هستید. از تیرگی ها و نقشما پسرها، این بار چیزی نمی گویم !
به سلامتیزیبایی تان !

ما را در سایت پای دراز و گلیم کوتاه دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 135